fredag 27. mars 2009

helg, helg, helg!! :D

Endelig er det helg! hadde fri fra skolen i dag, så nå ligger jeg her i sengen å chiller. Planen for helgen er å jobbe med særemne, være med charlotte når hun skal trene unger, pizza kveld, jobb, og eventuelt en liten bytur :D

Jeg har nettopp sett på Oprah, og der snakket de om Mauritania. En islamsk republikk som ligger i Vest-Afrika. I Mauritania er det ikke slanke modell kvinner som har den ultimate kropp, og som er mest ettertraktet, nei tvert i mot. Kvinner som er kraftig, har strekkmerker og er skilt, er de mest ettertraktede kvinnene. Noen av kvinnene som bor der tar til og med ulovlige piller for å bli større, og barna blir tvangsforet. SYKT land!

nå er det bare en uke til påskeferien, og gjett om jeg ser frem til den! den er virkelig etterlengtet! :D Jeg har ikke store planer for ferien, men skal nok en liten tur på hytten :)

Har du noen planer for påsken? en liten tur på fjellet kanskje? :)

- Marie

10 kommentarer:

Therese sa...

Særemne e noke drit. Me ska vera ferdige med da på onsdag, eg e vel komme passe bra i gong, men da e lite gøy forda =P
ka har du om i særemnet då?

Utruleg deilig at da berre e ei veka igjen te ferie! =D

Anonym sa...

EG BLIR 18

Marie sa...

Hater særemne! hehe. Vi fikk ikke velge særemne fritt, bare ut i fra noen oppgaver som læreren hadde valgt ut. Så endte opp med en om ungdomsbøker, men noen sykt kjedelige :S hehe.

charlotte sa...

du gikk heller å tok sol :P buhu :(

Therese sa...

Åja, da e litt kjedelig.. Me fekk velga heilt fritt, so da va litt bra =P

Marie sa...

Ja, det gjorde jeg :P hehe. Men jeg var snill å lagde pizza til dere :D

Vår norsklærer har sin egen måte om alt, så vi får fucket særemne :P

Cecilie sa...

Uansett Marie, så har du jo hatt super god tid på særemne da, og du kan snakke om masse bull, og dine meninger og hva du tror, og hvordan du har tolket det du har lest, utenat læreren kan trekke noe særlig ned på det, fordi han mener noe annet =D Så look at the bright side of life =D

Og du skrev , ferie snart --> enda ett lyspunkt i tunnelen !
Yeey, å hvis du hadde prioritert litt annerledes å jobbet litt mer med særemne denne helgen, istedenfor en evt bytur , så hadde du nok vært ferdig. Nei ikke skyld på norsk læreren selvom det er UTROLIG latterlig at dere ikke fikk velge selv.. ( Sier meg enig med deg her) SÅ har du hatt utrolig god tid på deg, så dette burde du hatt i boks ;D

Ønsker deg lykke til på fremføring, eller evt skriftlig hvis det er det du har! Du klarer deg jo alltid så bra på skolen, så ikke fortvil!

Marie sa...

Du har helt rett Cecilie! :P Har hatt god tid, så er min egen feil. Men blir så sykt lite motivert når vi må lese sånne drit kjedelige bøker :S Hadde vi fått valgt selv hadde jeg nok engasjert meg mye mer, og vært ferdig for lenge siden :) Men, men, klarer nok å bli ferdig skal du se ^^ Er skriftlig da, så må skrive masse bull med egne ord. Hehe :p

cecilie sa...

vi hadde bare muntlig, men norsk læreren har tatt av med skriveøkter nå, har hatt nynorsk 2 ganger, dialekt prøve, skal ha nynorsk igjen nå på fredag i to timer.. Nei, gud gi meg ferie ! --> altså har innlevering til imorgen, prøve og skriveøkt på fredag... får aldri ferie :|


Jeg forstår, er lettere hvis du får velge fritt, da er motivasjonen der med en gang!
Og stakker deg som må ha skriftlig..! :(

Marie sa...

Huff, kjedelig når alt kommer på en gang :/ Og nynorsk er jo forferdelig :S Heldigvis er norsklæreren vår snill med resten, tror bare vi har 1-2 prøver igjen i norsk :)

Nå er jeg endelig ferdig med særemne, OH HAPPY DAY! :D